• Boek

  • Archief

Offertedesign

Shirley: Hoe zien jullie offertes eruit? Ik dacht altijd dat mijn opmaak de meest duidelijke en zoals het hoort-opmaak was. Een simpel A4 met alle gegevens zo kort mogelijk.

Totdat een vriend mij een keer een offerte moest sturen en ik een prachtwerk van duidelijkheid en professionaliteit zag. Met omslag, met uitgebreide opdrachtomschrijving, een mooie vakje met alle bedragen. Sindsdien ben ik overstag en maak ik bij grote klussen wat meer werk van mijn offertes.

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

8 reacties

  1. Ik had er altijd een als standaard Word document. Daar hoefde ik alleen de details in aan te passen om een nieuwe te maken. Sinds een paar maanden maak ik offertes en facturen in Moneybird, online. Je kan ze van daaruit downloaden, mailen of gewoon per post versturen. En als het project klaar is, maak je van de offerte een factuur en hoef je niet helemaal opnieuw een document te maken. Heel handig en snel. Er zijn er trouwens meer dan Moneybird, maar ik ben over deze erg tevreden omdat hij zo simpel in het gebruik is. Mijn standaardofferte ziet er nu zo uit: http://tinypic.com/r/1zfmwjb/5

    Beantwoorden
  2. Linda, ziet er helder uit die offerte van jou.

    Ik maak mijn offertes in een Word-document die ik voor versturen opsla als .pdf. De offerte is voorzien van mijn huisstijl, uitgebreide opdrachtomschrijving, globale planning, deadline, de kosten in een tabel excl en incl btw, verwijzing naar algemene voorwaarden die ik mee stuur en geldigheid van de offerte. Onderaan ruimte voor ondertekening van mezelf en de opdrachtgever, zodat een ondertekende offerte direct een overeenkomst is. En ik stuur een begeleidende brief mee, waarin ik de potentiële opdrachtgever persoonlijk kan aanspreken.

    Beantwoorden
    • Goed idee om de planning ook te vermelden!
      Ik stuur meestal een urenbegroting mee, waarin ik uitleg hoe het totale bedrag op de offerte tot stand is gekomen.
      En ook een heel goed idee om te verwijzen naar de algemene voorwaarden!

      Beantwoorden
  3. Ik maak offertes op in mijn huisstijl en noteer een omschrijving, kosten, planning/deadline (of ‘in overleg) en verwijs naar de AVW. Die stuur ik apart ook altijd mee. Offertes verstuur ik via de mail, dus in het mailtje zelf komt het ‘begeleidend schrijven’.

    Beantwoorden
  4. Petra, wat moet er in de algemene voorwaarden staan?

    Beantwoorden
  1. Voorwaarden « Ervaringen van 2 freelancers

Plaats een reactie