• Boek

  • Archief

Ziek kind

Journalinda: Mijn blog is iets later vandaag. De amandelen van mijn dochtertje zijn ingeruild voor buisjes in haar oren. Ik schrijf dit met een zielig klein meisje op de bank. Papa zit naast haar. Vandaag is hij er bij. Morgen gaat hij weer werken en zit ik alleen met het dan hopelijk iets minder zielige meisje. Omdat ik één crèchedag kon ruilen, mis ik, net als mijn man, slechts een werkdag. Goed geregeld dus.

Bij een ziek kind of een studiedag ben ik echter degene die thuisblijft.  Zoals de meeste freelancers. Mijn uren zijn nu eenmaal flexibeler. In een drukke periode vind ik het soms niet eerlijk als ik ’s avonds zit te werken, na een hele dag moederen. Maar ik kán tenminste mijn werktijden verschuiven. Je zou maar vastzitten aan de prikklok…

Gemengde gevoelens dus. Hoe is dat bij jullie geregeld?

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

4 reacties

  1. Hè, wat naar. Gaat het weer een beetje met haar. Mijn ervaring is dat buisjes meteen renderen!
    Hier gaat het doordeweek net zo qua (regelen ziekte/sporten/etc van) kids. Niet altijd even leuk inderdaad. Maar goed, ik kan dit werk ook doen, omdát mijn man fulltime werkt. Dat is dan voor mij de deal.

    Beantwoorden
  2. Hier blijf ik ook thuis als er iets is, ik kan makkelijker schuiven dan mijn vriend, die gewoon voor de baas op moet komen draven. Echt handig is het niet altijd, maar in de meeste gevallen kan ik de afspraak zelf toch wel inplannen op een minder druk moment.

    Beantwoorden
  3. Ook hier ben ik de flexibele werker, dus ik blijf thuis als er iets is met de kleine man. Hebben we zo afgesproken en ik kan bovendien makkelijker in de avond of in het weekend nog werken.

    Beantwoorden
  1. Achter de kassa « Ervaringen van 2 freelancers

Plaats een reactie