• Boek

  • Archief

Pensioen

Adine: Als ik nadenk over mijn pensioen, dan zie ik eigenlijk nooit dingen voor me die te maken hebben met pensioenopbouw of pensioenfondsen. Ik zie mezelf dan vooral lekker rustig aan doen. In de ochtend even een klusje hier of een klusje daar en ’s middags lekker in de tuin of op een terrasje zitten, marktjes afstruinen, de stad in, stukje fietsen, boekje lezen of iets anders doen dat lijkt op vakantie vieren. Want als ik 60 of 65 (of 70) ben, dan heb ik echt geen zin meer om me nog al te druk te maken. En ik beken: ik werk echt wel graag, maar kan ook prima wennen aan een rustig, eenvoudig leven in een wat lagere versnelling. Zeker op die leeftijd.

Nu is het natuurlijk nog maar de vraag of ik die leeftijd überhaupt (gezond) bereik en of het dan haalbaar is om (wat meer) op mijn lauweren te rusten. Kan het niet, tsja, dan kan het niet. Dan zal ik wat anders moeten bedenken. Maar stiekem hoop ik dat het wel kan, want volgens mij zou dat me prima bevallen. Gelukkig heb ik nog wel wat jaren om me voor te bereiden 🙂

Hoe zie jij jezelf met pensioen? En is dat een beetje realistisch, of niet?

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Ja, zo zie ik het ook wel. En hoop ook nog wel leuke reisjes te kunnen maken. Zag deze vakantie enkele leuke *****hotelletjes en zei tegen mijn man: kijk,daar gaan we lekker luxe zitten als we 60 (65, 70) zijn.
    Btw, 60 dat ben ik al over 16 jaar… Dus doe maar 70!

    Beantwoorden
  2. Ik zie mijn pensioen zo ook ongeveer voor mij. Lekker rustig aan doen, op je gemak ergens koffiedrinken, alle tijd overal voor hebben. Heerlijk! Maar gelukkig duurt het bij mij ook nog even… Nog ongeveer 28 werkende jaartjes te gaan. 🙂

    Beantwoorden
  3. Eeuwig doorwerkend, maar hopelijk wel rustiger aan en alleen de krenten uit de pap halend.

    Beantwoorden

Plaats een reactie