• Boek

  • Archief

Terug

Shirley: Ik had er behoefte aan en heb het gewoon gedaan. Een half jaar was ik met zwangerschapsverlof tot september dit jaar. Ja, natuurlijk maakte ik me wel zorgen of ik bij terugkeer nog aan de slag kon en per mail hield ik intensief contact met de opdrachtgevers. Maar ook had ik een hormoon (en een baby) dat me influisterde: doe maar, het komt wel goed. En het kwam goed. En het was nog leuk ook, want bij terugkomst hoorde ik alleen maar opgewekt om me heen ”ha fijn, je bent er weer’. Tot nu toe – en ik ben alweer een maand aan het werk – heb ik nog geen negatieve gevolgen ervan ondervonden. Dus voor wie erover nadenkt (ook als sabbatical): als het kan en als je het nodig hebt, neem dat verlof.

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

8 reacties

  1. Groot gelijk. En ook hier vinden we het fijn dat je weer terug bent, hoewel je wel heel goed vervangen bent!

    Beantwoorden
  2. Wat een fijne geruststelling!!

    Beantwoorden
  3. Bij mij was het verlof ongewild langer, omdat mijn dochter maandenlang alleen maar mij wilde en flesjes weigerde. Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd dat ik zonder haar het dorp niet uitkon en dus geen opdrachten kon aannemen en toen heb ik genoten van de rust van alleen maar moeder zijn.

    Beantwoorden
  4. Wat fijn om te horen inderdaad. Momenteel geniet ik nog heerlijk van mijn zwangerschapsverlof, maar stiekem begint het her en der toch alweer een beetje te kriebelen om straks weer aan de slag te gaan. Maar tegelijkertijd duurt dat gelukkig nog even :-).

    Beantwoorden
  5. @Jorine Hoe heb je uiteindelijk de opvang geregeld?

    Beantwoorden
  6. @Linda Manlief heeft een papadag en ik ga zelf een dag minder werken. Tevens passen beide oma’s ook omstebeurt nog een dag op in de week.

    Beantwoorden
  7. Joh ik was de eerste helft van dit jaar op reis en er zijn zelfs mensen die het niet eens hebben gemerkt!

    Beantwoorden
  8. Sofie

     /  7 oktober 2011

    Een fijne geruststelling! En leuk dat je zo hebt kunnen genieten!

    Beantwoorden

Plaats een reactie